08.06.2021
Шини: знос протектора, ОГП
Знос протектора - це прямий доказ довговічності гуми, що відповідає за якість зчеплення шини до дорожнього полотна і маневреності автомобіля.
Вимірювання ступеня зносу протектора - необхідна умова для гарантування безпечного водіння. Факт залишається фактом: чим більше знос - тим коротше термін експлуатації покришки, як наслідок - необхідність в новому придбанні.
Саме тому практично кожному небайдужому водієві важливо, як мінімум: періодично відвідувати шиномонтаж; або контролювати ступінь зносу шини самостійно. Про те як це робити самостійно розглянемо далі.
Наприклад, гума Мішлен 235/50 R19 (модель Latitude Sport 3, найкраще поєднання якості шини і низького рівня шуму (Michelin Total Performance, Acoustic). Для оцінки зносу протектора нам знадобиться: рукавички (гума в природних (дорожніх) умовах вкрита величезним шаром пилу), вимірювач (існують також цифрові прилади застосовні на шиномонтажі; звичайний прилад може бути представлений як аксесуар-брелок або так званий «штангенциркуль») і 10 секунд часу на завмер.
Зверніть увагу, виробник гуми впровадив в виріб індикатор зносу (поперечна опуклість на канавках).
Є думка що знос протектора необхідно вимірювати вибираючи за нульову точку саме індикатор. Згідно з нашим прикладом - вимірювач стикається з канавкою. Коли ступінь зносу досягає максимального значення (індикатор як такої вже витерта, а блоки протектора майже стерлися до рівня канавок) така гума називається «лиса гума». Експлуатація такої шини вкрай небажана і потрібна негайна заміна покришки.
Кінцева глибина протектора (ОГП) вимірюється в міліметрах. У правилах дорожнього руху, регламентовано значення глибини протектора - якщо воно дорівнює менш 1.6 мм, то експлуатація таких шин буде заборонена. Не дивлячись на це наш технічний фахівець, радить не спиратися на цю величину, тому що ОГП в 1.6 мм не є допустимим для безпеки руху. Для збереження тих. Характеристик шини, граничним же значенням є ОГП в 2-3 мм.