У зв'язку із великою кількістю запитів прохання замовлення оформлювати через Кошик
У зв'язку із великою кількістю запитів прохання замовлення оформлювати через Кошик
У зв'язку із великою кількістю запитів прохання замовлення оформлювати через Кошик
У зв'язку із великою кількістю запитів прохання замовлення оформлювати через Кошик
У зв'язку із великою кількістю запитів прохання замовлення оформлювати через Кошик
У зв'язку із великою кількістю запитів прохання замовлення оформлювати через Кошик
Графік роботи: Пн-Пт: 9:00 - 18:00 Сб: 10:00 - 15:00 Нд: вихідний

Глоссарій


А

АБС або антиблокувальна система (ABS) - інноваційний технічний пристрій, впроваджений в автомобілі з метою уникнути блокування коліс у процесі гальмування. Функціонуючи шляхом регулювання тиску в гальмівній системі на кожному колесі, ABS забезпечує оптимальне зчеплення з дорогою. Такий підхід дає змогу водієві ефективно керувати автомобілем навіть у ситуаціях екстреного гальмування, знижуючи ймовірність втрати керування і гарантуючи максимальне зчеплення з дорогою.

Автобафери - являють собою додаткові елементи підвіски, що складаються з полімерних вставок, встановлених в амортизатори автомобіля. Основною метою встановлення автобаферів є збільшення дорожнього просвіту, забезпечення більш м'якого ходу під час подолання нерівностей і ям на дорозі, а також продовження терміну служби ключових деталей автомобіля.

Автоматичний гальмівний диференціал (ABD) - це електронна система, розроблена інженерами Bosch спільно з фахівцями Porsche, яка емулює блокування міжколісного диференціала.

Автомобіль - транспортний засіб, який рухається за рахунок свого власного двигуна (внутрішнього згоряння або електричного). Енергія, отримана від двигуна, передається коробці передач і далі до коліс. Залежно від призначення виділяють пасажирські автомобілі (легкові та автобуси) і вантажні.

Адаптивна підвіска - ця складна система охоплює амортизатори і датчики, які взаємодіють з бортовим комп'ютером транспортного засобу. Згідно зі своєю назвою, така підвіска має здатність автоматично адаптуватися до різних дорожніх умов, змінюючи свою жорсткість і дорожній просвіт.

Адаптивна система регулювання жорсткості підвіски (AVS) - являє собою спеціалізоване рішення, яке автоматично регулює рівень жорсткості амортизаторів, підлаштовуючись під стан дорожнього покриття, індивідуальні особливості водіння та інші параметри. Ця інноваційна система забезпечує оптимальний комфорт і стабільність під час руху різноманітними дорогами.

Аквапланування - це явище, за якого автомобіль втрачає зчеплення з дорогою через формування водної подушки між шинами та асфальтом. Цей ефект виникає під час інтенсивних дощів або на мокрій дорозі, коли вода не може ефективно відводитися від шин. Це призводить до утворення водяного шару, який піднімається між шинами і дорожнім покриттям, викликаючи "плавання" автомобіля.

Акселератор (педаль "газу") - являє собою пристрій для управління кількістю паливоповітряної суміші, що надходить у циліндри двигуна внутрішнього згоряння, з метою регулювання обертів двигуна.

Акумулятор - являє собою електричний пристрій, призначений для запуску двигуна і підтримки електроживлення різних електричних систем автомобіля під час його роботи. Акумулятори для автомобілів є джерелом енергії для стартера, системи запалювання, освітлення, радіо, та інших електроспоживачів в автомобілі.

Амортизатор - це компонент підвіски автомобіля, призначений для пом'якшення коливань і ударів, що виникають під час руху нерівними дорогами. Амортизатори сприяють досягненню балансу між комфортом і керованістю, а також покращують зчеплення коліс з дорогою. Вони виконують функцію демпфірування, зменшуючи коливання пружин, що в кінцевому підсумку збільшує стійкість і безпеку автомобіля.

Антипробуксовочна система (TRC) - система управління протизаносним зчепленням - це механізм, який передає оптимальний крутний момент на провідну пару коліс. Ця технологія унеможливлює прокрутку коліс, забезпечуючи стійкість зчеплення між провідною парою коліс і дорожнім покриттям. Вона характеризується надійністю та ефективністю розгону на слизькій дорожній поверхні.

Асиметрія (Асиметричний протектор шини) - це конструкція протектора, у якій ліва і права сторони мають різний дизайн і спрямовані для оптимальної продуктивності в певних умовах. Зазвичай асиметричні протектори розробляються так, щоб забезпечувати баланс між комфортом, зчепленням на сухих і мокрих дорогах, а також керованістю.

Б

Багатодискове зчеплення - тип зчеплення, в якому використовується кілька зчіпних дисків для передачі крутного моменту від двигуна до трансмісії. Це забезпечує більш ефективну передачу потужності.

Балансирний вал - це компонент внутрішнього згоряння двигуна, призначений для компенсації вібрацій і нерівномірних навантажень на двигун. Цей вал встановлюється в певних точках двигуна і збалансований таким чином, щоб зменшити вібрації та підвищити комфорт під час роботи двигуна. Він є важливою частиною системи підвіски та віброгасіння.

Балансувальні важки - це маленькі важки, зазвичай виготовлені зі спеціальних матеріалів, таких як цинковий сплав або свинець, які використовуються під час процесу балансування коліс автомобіля. Ці важки кріпляться до диска колеса або іноді до обода шини в певних місцях, щоб коригувати розподіл маси і забезпечувати рівномірне обертання колеса навколо його осі.

Балансування коліс - це процес корекції розподілу маси колеса навколо його осі обертання. Основна мета балансування полягає в усуненні нерівномірного розподілу маси, що може призвести до вібрацій і додаткового зносу шин і підвіски автомобіля.

Бампер - це структурний елемент автомобільної кузовної деталі, розміщений спереду і ззаду транспортного засобу, призначений для пом'якшення ударів і захисту від пошкоджень у разі зіткнень. На додаток до функції безпеки, бампер також виконує естетичну роль, додаючи завершений зовнішній вигляд автомобілю.

Безкамерна шина - це різновид шини, не обладнаної внутрішньою камерою, на відміну від традиційних камерних шин. У безкамерних шинах повітря безпосередньо заповнює простір між ободом і боковиною шини. Цей конструктивний підхід усуває необхідність у використанні окремої камери для підтримання тиску повітря, що, як правило, робить шини легшими і забезпечує більш ефективне управління тиском у них. Безкамерні шини широко використовуються на сучасних автомобілях і велосипедах.

Боковина - це структурна частина шини, що з'єднується з ободом. Вона надає бічну жорсткість і структурну підтримку шині, а також передає бічні навантаження, що впливають на керованість автомобіля. Боковина шини може також містити інформацію про маркування, розмір та інші характеристики.

Борт - являє собою жорстку частину колеса, яка прикріплюється і герметизує зовнішню поверхню колеса, коли шина безкамерна. Серед компонентів борту - нерозривне кільце зі сталевого дроту з гумовим покриттям, а також круглий або профільований гумовий шнур-наповнювач і корд, що оперізує каркас.

В

Вал - це деталь машини, що являє собою довгий і циліндричний елемент, який використовується для передачі крутного моменту (обертового руху) між двома точками. Вали можуть бути використані для передачі моменту між двигуном та іншими механізмами, такими як коробка передач, диференціал, колеса та інші частини машини.

Вантажопідйомність - це максимальна маса вантажу, яку транспортний засіб може перевозити без перевищення встановлених норм і безпечно. Вона позначає максимальну вагу вантажу, який може бути розміщений в автомобілі, включаючи пасажирів, багаж та інші предмети.

Варіатор - це механізм змінної передачі, який використовується для автоматичного регулювання передачі на транспортних засобах. Замість стандартного механічного механізму з фіксованими передачами, варіатор забезпечує безступеневу регульовану передачу, що дає змогу ефективніше використовувати крутний момент двигуна в різних умовах руху.

Вижимний підшипник (або зчеплення вижимне) - це механізм, який використовується в системі зчеплення автомобільного двигуна з трансмісією. Його також називають зчепленим підшипником або відштовхувальним підшипником. Цей підшипник розташований у центральній частині маховика і використовується для відштовхування тиску на таргу (кошик зчеплення) під час відсутності натискання на педаль зчеплення.

Виліт диска (ET) - це параметр, що характеризує зміщення центральної лінії диска щодо його кріпильної поверхні. Позитивне значення ET означає, що центральна лінія диска зміщена в бік назовні від його кріпильної поверхні, а від'ємне значення ET вказує на зміщення в бік всередину. Цей параметр важливий при виборі дисків для автомобіля, оскільки він впливає на виліт колеса і, таким чином, на ширину колісної арки.

Висота профілю в автомобільних шинах - це відстань між дном бандажа (край обода) і верхньою точкою боковини шини. Вона вимірюється у відсотках від ширини шини. Наприклад, якщо у шини вказано розмір 205 60 R16, то висота профілю - це значення "60". Це означає, що висота профілю становить 60% від ширини шини.

Він-Код - це унікальний ідентифікаційний номер, що містить основну інформацію про автомобіль.

Всюдихід - транспортний засіб або транспортний засіб із повнопривідною системою, спроєктований для руху різними поверхнями, включно з бездоріжжям, ґрунтовими дорогами, піском, снігом, брудом та іншими важкодоступними умовами. Вони зазвичай мають міцну конструкцію і великі колеса для забезпечення кращого проходження в умовах, де звичайні транспортні засоби можуть втратити зчеплення.

Втулка - це елемент механізму з циліндричною або конічною формою, який має осьовий отвір для розміщення іншої деталі. Втулки можна класифікувати за різними типами, такими як перехідні, кріпильні, підшипникові та інші, залежно від функцій, які вони виконують.

Вулканізація - процес, що включає кілька технологічних етапів. Він описує складальний процес, за якого всі компоненти шини об'єднуються в єдине ціле у вулканізаційному молдингу. Холодна вулканізація являє собою метод ремонту невеликих пошкоджень шини, діаметр яких не перевищує 5 мм. Гаряча вулканізація - це процес, під час якого шина піддається нагріванню для ремонту серйозних ушкоджень, що вимагають приварювання нової ділянки гуми або наварювання нового протектора.

В'язкість оливи - це міра її здатності чинити опір плинності або зміні форми під впливом сили. В автомобільних оливах в'язкість відіграє важливу роль, визначаючи їхню здатність змащувати двигун за різних температур. Олива з високою в'язкістю більш щільна і підходить для використання в умовах більш високих температур, тоді як олива з низькою в'язкістю краще підходить для холодних умов. В'язкість оливи зазвичай вимірюється за стандартом SAE (Society of Automotive Engineers) і вказується у формі в'язкісних класів, таких як 5W-30, де перша цифра (5W) позначає в'язкість за низьких температур, а друга цифра (30) - за високих.

Г

Габаритні вогні (також відомі як маркерні або стоянкові вогні) - це світлові пристрої на автомобілі, призначені для позначення його габаритних розмірів, особливо в разі недостатньої видимості, наприклад, у темну пору доби або за поганих погодних умов.

Газовий редуктор у системі газобалонного обладнання (ГБО) - це пристрій, який зменшує тиск природного газу (або скрапленого газу) з балону до рівня, придатного для використання в двигуні внутрішнього згоряння. ГБО, або автогаз, являє собою систему, що дає змогу автомобілю працювати як на бензині, так і на газі.

Газорозподільний механізм (ГРМ) - це система внутрішнього згоряння в двигуні, призначена для управління відкриванням і закриванням клапанів впуску і випуску. Він забезпечує правильний час і тривалість відкривання клапанів, що синхронізується з рухом поршня і колінчастого вала.

Гальмівна колодка - це частина гальмівної системи автомобіля, що являє собою деталь, яка забезпечує тертя і гальмування коліс. Колодки зазвичай складаються з термостійкого матеріалу, який під час впливу на них гальмівних механізмів створює тертя, сповільнюючи обертання коліс і, отже, рух автомобіля.

Гальмівний шлях - відстань, яку проходить автомобіль від моменту початку гальмування до повної зупинки. Він включає в себе шлях, пройдений автомобілем під час затримки гальмами, і залежить від декількох факторів, включаючи початкову швидкість, ефективність гальмівної системи, стан дороги та інші параметри.

Генератор - це електрогенератор, який перетворює механічну енергію, одержувану від двигуна автомобіля, на електричну енергію для заряджання акумулятора та підтримання електричних систем автомобіля в працездатному стані.

Гідравлічні або механічні натягувачі - вони забезпечують оптимальний натяг ременя або ланцюга.

Гідропідсилювач керма - також відомий як гідравлічний підсилювач керма, являє собою механізм, що застосовується в автомобілях для зменшення зусиль, необхідних для повороту рульового колеса. Основна мета гідропідсилювача керма полягає в полегшенні керування автомобілем, особливо на низьких швидкостях і під час паркування. Ключовим компонентом гідропідсилювача керма є насос, який спрямовує гідравлічну рідину під тиском до гідроциліндра, з'єднаного з рульовим механізмом. Під час повороту керма гідравлічна рідина передає зусилля на рульовий механізм, надаючи додаткову підтримку і полегшуючи маневри.

Гідротрансформатор - також відомий як тороїдальний гідродинамічний трансформатор (ТГД), є гідравлічним пристроєм, використовуваним для передавання потужності між валами, що обертаються, забезпечуючи плавну і поступову зміну крутного моменту.

Глушник (або вихлопний глушник) - являє собою компонент системи випуску автомобільного двигуна, метою якого є зниження рівня шуму і контроль викидів газів, що виходять з двигуна в процесі його роботи.

Головка блоку циліндрів (або просто "головка") - є частиною двигуна, розміщеною у верхній частині блоку циліндрів. Її ключова функція полягає в участі в процесі згоряння палива і повітря всередині двигуна і включає в себе кілька важливих компонентів. Матеріал виготовлення головки блоку циліндрів зазвичай містить алюміній або чавун, а форма і конструкція можуть різнитися залежно від типу і конфігурації двигуна.

Головний циліндр зчеплення - являє собою частину гідравлічної системи зчеплення в автомобілі. Ця система використовується для передачі зусилля, створеного водієм на педаль зчеплення, до робочого циліндра зчеплення, який, своєю чергою, керує механізмом вимкнення зчеплення.

Грижа - це пошкодження, яке відбувається, коли внутрішні шари шини виступають за її зовнішній контур.

Д

Датчик детонації (Knock Sensor) - виявляє наявність детонації в циліндрах, запобігаючи можливим пошкодженням.

Датчик дистанції (паркувальні датчики) - використовується для вимірювання відстані між автомобілем і перешкодами під час паркування, що допомагає уникнути зіткнень.

Датчик дощу - визначає наявність дощу та автоматично керує роботою склоочисників або регулює їхню швидкість відповідно до інтенсивності опадів.

Датчик дросельної заслінки (TPS - Throttle Position Sensor) - розроблений для вимірювання кута відкриття дросельної заслінки в двигуні.

Датчик положення колінчастого вала (CKP - Crankshaft Position Sensor) - визначає момент положення колінчастого вала, забезпечуючи синхронізацію роботи двигуна і точне управління його циклами.

Датчик рівня палива - вимірює кількість палива в паливному баку, надаючи водієві інформацію про поточний рівень запасу палива.

Датчик світла - регулює яскравість фар залежно від рівня освітленості на дорозі, забезпечуючи комфортне водіння в різних умовах освітлення.

Датчик температури двигуна - датчик вимірювання температури охолоджувальної рідини в двигуні автомобіля. Отримані дані передаються електронній системі керування, що дає змогу контролювати тепловий режим двигуна.

Датчик тиску в шинах (TPMS) - стежить за рівнем тиску в шинах і попереджає водія про будь-які зміни, підвищуючи рівень безпеки та економічності експлуатації.

Датчик тиску - оливи відстежує параметри тиску оливи в двигуні, попереджаючи водія про будь-які відхилення та запобігаючи можливим пошкодженням через недостатнє змащення.

Датчик швидкості - визначає обертальну швидкість коліс, що застосовується в антиблокувальній системі гальм (ABS) і системах керування стійкістю (ESP).

Двигун - це механічний пристрій, створений для перетворення енергії, що міститься в паливі, в механічну енергію для приводу автомобіля. У більшості випадків це відноситься до двигуна внутрішнього згоряння.

Двірники - призначені для ретельного очищення лобового скла від опадів, таких як мокрий сніг, дощ, бруд. Зазвичай конструкція склоочисників включає в себе металеву або пластикову раму, на якій встановлено гумове лезо. Це лезо, здійснюючи рух по склу, ефективно видаляє вологу і бруд, забезпечуючи водієві відмінну видимість за різних погодних умов.

Дефлектор капота (іноді званий також "вітровик" або "москітна сітка") - це пристрій, що встановлюється на передній частині капота автомобіля, зазвичай біля його заднього краю. Він має форму півкола і може бути виконаний з різних матеріалів, таких як пластик або скловолокно.

Динамометричний ключ (або торцевий динамометричний ключ) - це інструмент, призначений для затягування або відкручування кріпильних елементів (болтів, гайок) з точно заданим зусиллям.

Дисбаланс колеса - це нерівномірний розподіл маси навколо осі обертання колеса. Це може статися через нерівномірний розподіл маси в шині, нерівності в конструкції колеса або неправильний розподіл балансувальних вантажів на колесі. Дисбаланс може спричинити вібрації під час руху автомобіля, призвести до зношування підвіски та шин, а також знизити комфорт і керованість. Для усунення дисбалансу використовуються процедури балансування, що включають додавання контрваг на колесо для компенсації нерівномірного розподілу маси.

Діагональні шини - це один із типів шин для автомобілів, що характеризуються конструкцією каркаса. У діагональних шинах корди розташовані по діагоналі від боковини до боковини під кутом до напрямку руху. Цей тип шин часто позначається буквою "D" (від слова "Diagonal") на боковині.

Діаметр диска - це відстань від краю диска (що лежить усередині обода шини) через його центр до протилежного краю. Діаметр диска вимірюється в дюймах або міліметрах і є важливим параметром при виборі відповідних шин і дисків для автомобіля.

Діаметр шини - це загальний діаметр шини від одного бічного краю до іншого. Він вимірюється в дюймах і також є важливим параметром при виборі шин для автомобіля.

Докатка - це запасне колесо компактного розміру, призначене для тимчасового використання в разі проколу або пошкодження шини на автомобілі. Докатка зазвичай має обмежену довговічність і швидкість, тому її рекомендується використовувати тільки для короткострокового переміщення автомобіля до місця ремонту або заміни основного колеса.

Домкрат - це інструмент для підняття автомобіля або інших транспортних засобів, щоб забезпечити доступ до нижньої частини автомобіля або для заміни колеса. Домкрати бувають різних типів: гідравлічні, механічні, рейкові та інші.

Дорожній просвіт (Кліренс) - являє собою вертикальну відстань від нижнього краю автомобіля (зазвичай піддону або рами) до поверхні дороги. Цей параметр визначає висоту автомобіля над дорогою і може впливати на його здатність долати нерівності, а також прохідність в умовах пересіченої місцевості.

Дрифт - це техніка водіння, за якої водій навмисно спричиняє втрату зчеплення задніх коліс з дорогою та утримує автомобіль у контрольованому заносі. Під час дрифту задні колеса втрачають зчеплення, і автомобіль починає ковзати боком, водночас водій керує машиною з використанням рульового колеса, газу і гальм.

Е

Економайзер - пристосування в карбюраторі для збагачення горючої суміші при повному відкритті дросельної заслінки або положеннях, близьких до цього.

Електронний блок керування (ЕБУ) - в автомобілі являє собою електронний пристрій, що забезпечує контроль і керування різними системами автомобіля. ЕБУ використовує відомості від різних датчиків, щоб приймати рішення і регулювати роботу двигуна, трансмісії, гальмівної системи, системи запалювання, систем безпеки та інших компонентів.

Ж

Жиклер - це елемент карбюратора, відповідальний за подачу палива в повітряно-паливну суміш, яка потім надходить у циліндри двигуна. Жиклер являє собою маленьку трубочку або отвір у карбюраторі, через який паливо надходить у міксувальний пристрій, де воно змішується з повітрям.

З

Задні ліхтарі - це світлові пристрої, розташовані на задній частині автомобіля. Вони включають ліхтарі для освітлення дороги ззаду (стоп-сигнали і задні фари), а також сигнальні лампи (поворотники) і ліхтарі заднього ходу.

Задній міст - це частина підвіски автомобіля, розташована ззаду і призначена для передачі моменту від двигуна до задніх коліс. Задній міст може бути приводним (якщо на ньому встановлено задні колеса) або неприводним (якщо передача моменту на задні колеса здійснюється іншим способом, наприклад, через вал).

Залежна підвіска - це конструкція підвіски, в якій два колеса на одній осі пов'язані між собою. Зміна положення одного колеса може вплинути на положення іншого. Це може включати в себе застосування балки, торсіонного бруса або інших елементів для зв'язку задніх коліс.

Замок запалювання - це пристрій, який забезпечує запуск двигуна і управління деякими електричними системами автомобіля. Він використовує ключ для запуску і, таким чином, запобігає несанкціонованому використанню автомобіля.

Запалювання - це процес внутрішнього згоряння в двигуні. У системі запалювання відбувається підпалювання паливо-повітряної суміші в циліндрі двигуна в потрібний момент часу. Це забезпечує енергію для роботи двигуна.

Запобіжник - пристрій, призначений для захисту електричних кіл від перевантажень і коротких замикань.
Змішування шин - це практика, за якої на одному автомобілі встановлюються шини різних типів, брендів, розмірів або станів зносу. Ця практика не рекомендується, оскільки вона може негативно позначитися на безпеці та продуктивності автомобіля.

Знос протектора - це процес зменшення глибини протектора шини, який відбувається внаслідок її використання на дорозі.
Зчіпний пристрій - загальна назва для механічних пристроїв, призначених для з'єднання і передачі тягового зусилля між двома транспортними засобами.

І

Індекс навантаження - це числове позначення, яке визначає граничне навантаження, здатне витримати шина.

Індекс швидкості - це буквений код, який визначає максимальну швидкість, за якої шина спроектована для оптимальної роботи.

Індикатор зносу протектора - це виступаючий місток гуми в канавці протектора, який служить маркером зносу шини. Коли висота протектора знижується до рівня цього містка, це вказує на необхідність заміни шини.

Інтеркулер - пристрій, що використовується в системі наддуву двигуна, який охолоджує повітря, що нагнітається, перед його надходженням у циліндри. Це допомагає збільшити щільність повітря і, таким чином, підвищити ефективність згоряння в двигуні. Інтеркулери часто застосовуються в турбонаддуві.

К

Кабріолет - тип кузова легкового автомобіля з відкидним верхом, що дозволяє пасажирам насолоджуватися відкритим небом. Зазвичай кабріолети мають двоє дверей і салон, який може бути частково або повністю прихований верхом.

Камерна шина - тип шини, який використовує внутрішню гумову камеру для утримання повітря. Такі шини мають дві основні частини: саму шину і внутрішню камеру, яка надувається і встановлюється всередині.

Канавки протектора - вертикальні та горизонтальні виїмки, нарізані в малюнку протектора шини. Вони призначені для забезпечення відведення води і зчеплення з дорогою в різних умовах.

Карбюратор - пристрій у паливній системі двигуна, що відповідає за змішування палива з повітрям у певних пропорціях перед надходженням у циліндри двигуна.
Карбюраторний двигун - це двигун внутрішнього згоряння, який використовує карбюратор для змішування паливо і повітря перед подачею в циліндри.

Кардан - частина трансмісії автомобіля, що забезпечує передачу крутного моменту від коробки передач до заднього моста.

Каркас - структурна основа шини, що забезпечує їй форму і стійкість. Зазвичай каркас складається з шарів кевлара, нейлону або сталевих кордів, покладених у хрестоподібному порядку.

Картер - частина двигуна, оболонка, або корпус, у якому розміщуються певні частини, такі як колінчастий вал і поршні.

Каско - страхування, що покриває збитки або втрату автомобіля внаслідок різних подій, таких як дорожні аварії, викрадення тощо.

Каталітичний нейтралізатор (конвертор) - пристрій у системі випуску автомобіля, призначений для зниження викидів шкідливих речовин в атмосферу шляхом їх хімічної обробки.

Катафот - елемент світловідбивної системи, що зазвичай встановлюється на автомобілі для підвищення видимості в темний час доби.

Кенгурятник - металевий захист, що встановлюється на передній частині автомобіля для запобігання ушкоджень від зіткнень із тваринами.

Кермо - пристрій для керування напрямком руху автомобіля.

Клапан - рухомий елемент у двигуні, що відкривається і закривається для контролю потоку газів або рідин.

Клапан впускного колектора - пристрій, що регулює потік повітря і палива в циліндри двигуна через впускний колектор.

Клапан холостого ходу - пристрій у системі впуску, що регулює подачу повітря під час роботи двигуна на холостому ходу.

Клема - з'єднувальний пристрій для електричних проводів або кабелів.

Клімат-контроль - система в автомобілі, що дає змогу автоматично регулювати температуру та вентиляцію в салоні.

Кліренс - вертикальна відстань від нижньої точки автомобіля до поверхні дороги, також відома як дорожній просвіт.

Колектор - трубопровід, канал або камера, призначені для збирання та передачі газів, рідини або повітря. Наприклад, випускний колектор відповідає за збір і відведення відпрацьованих газів із циліндрів двигуна.

Колесо - кругла деталь із центральним отвором, яка кріпиться до осі та обертається навколо неї. На автомобілі колеса встановлюються на осі та забезпечують рух.

Колінвал - обертовий вал, що перетворює лінійний рух поршнів на обертальний рух.

Колінчастий вал - обертовий вал усередині двигуна, що з'єднує поршні з приводною системою і перетворює їхній лінійний рух на обертальний.

Колісна база - горизонтальна відстань між осями передніх і задніх коліс автомобіля.

Комбі (від комбінований) - тип кузова автомобіля, який поєднує в собі риси седана та універсала, зазвичай із багажним відсіком, який можна розширити.

Компактвен - компактний багатомісний автомобіль, що поєднує в собі риси компактного автомобіля та мікроавтобуса.

Комутатор - пристрій у системі запалювання, що контролює момент запалювання.

Корд - ущільнені нитки з нейлону, скловолокна або інших матеріалів, що використовуються в каркасі шин для надання їм міцності та стійкості.

Коробка передач - механізм в автомобілі, який забезпечує перемикання передач і передачу крутного моменту від двигуна до коліс. Коробка передач дозволяє водієві вибирати різні передачі для різних швидкостей руху.

Л

Лазерні фари - технологія в автомобільних фарах, що використовує лазери для створення світла. Лазерні фари забезпечують яскраве і дальнє світло, покращуючи видимість у темний час доби.

Ламелі - це невеликі нарізані виступи або ребра, виконані на протекторі шини. Ці ламелі мають форму і розміщення, призначені для поліпшення зчеплення шини з дорогою, особливо в умовах снігу, льоду або мокрого покриття.

Ландо (Landau) - термін, який раніше використовували для позначення автомобілів із кузовом, що імітує кабріолет із м'яким верхом і бічними стеклами. В даний час цей термін може використовуватися більш широко для різних дизайнерських елементів автомобілів.
Легковий автомобіль - автомобіль, призначений для перевезення пасажирів, а не вантажів. Зазвичай легкові автомобілі мають салон для водія і пасажирів, а також багажне відділення.

Лімузин - автомобіль з подовженим кузовом, призначений для перевезення пасажирів, особливо часто використовується для представницьких та урочистих заходів. Лімузини часто мають роздільний салон, що розділяє водія і пасажирів.

Ліфтбек - тип кузова автомобіля, який об'єднує риси седана і хетчбека. Характерною рисою ліфтбека є задні двері, що відчиняються разом із багажником, забезпечуючи легкий доступ до багажного відділення.

Локери або підкрилки - елементи, що встановлюються в колісних арках автомобіля для захисту від бризок і каміння, запобігаючи пошкодженню кузова.

Люк - двері або вікно в даху автомобіля, що відчиняються і забезпечують доступ до салону. Люки можуть бути знімними або складаними і зазвичай мають скло або сонцезахисний козирок.

Люфт - вільний простір або зазор між двома елементами, наприклад, між деталями механізму або сполучними частинами, що забезпечує певний ступінь рухливості.

М

М+С - "Муд і Сніг" (Mud and Snow) і вказує на те, що шини призначені для використання в різних умовах, включно з брудом і снігом. Цей символ може бути присутнім на боковині шини і є одним із маркувальних стандартів.

Манометр - вимірювальний прилад, що використовується для вимірювання тиску в газах або рідинах. В автомобільній термінології манометри можуть використовуватися, наприклад, для вимірювання тиску оливи, тиску пального і тиску в шинах.

Масляний насос - пристрій у двигуні, що відповідає за циркуляцію оливи та її подачу до всіх рухових частин, де вона необхідна для змащення та охолодження.

Масляний радіатор двигуна - пристрій, призначений для охолодження оливи, що циркулює в системі змащення двигуна.

Масляний фільтр - фільтрувальний пристрій, встановлений у системі змащення двигуна, призначений для затримання частинок і забруднень у мастилі, перш ніж вона надійде до двигуна.

Маточина (Ступиця) - це компонент підвіски автомобіля, призначений для кріплення колеса. Вона є основним елементом, на який встановлюється колесо, і забезпечує його обертання. Маточина містить підшипники, які дозволяють колесу вільно обертатися навколо осі маточини. Також маточина може містити в собі інші елементи, такі як гальмівний диск або барабан у разі гальмівної системи з внутрішніми гальмами.

Матричні фари - технологія освітлення в автомобільних фарах, що використовує світлодіоди або лазери, які можна індивідуально регулювати для створення більш точного та ефективного світлового пучка.

Маховик або махове колесо двигуна - пристрій у двигуні, призначений для згладжування крутного моменту і забезпечення більш плавного ходу двигуна.

Механічний нагнітач - пристрій, що забезпечує додатковий тиск повітря в систему впуску двигуна для збільшення його продуктивності. Зазвичай використовується в турбонаддуві.

Мікроавтобус (або бус, вен) - невеликий пасажирський транспорт, спроектований для перевезення відносно невеликої кількості пасажирів. Мікроавтобуси можуть мати різні конфігурації і призначені для комфортного перевезення пасажирів на короткі та середні відстані.

Мікровен - компактний багатомісний автомобіль, зазвичай призначений для перевезення невеликої кількості пасажирів. Цей термін часто використовується для опису автомобілів з невеликими габаритами і підвищеною місткістю.

Молдинг - декоративний елемент, облицювання або смуга, що встановлюється на кузові автомобіля для додання йому стильового оформлення і захисту від пошкоджень.

Моноінжектор - система впорскування палива, в якій використовується один форсун для подачі паливної суміші в циліндри всіх циліндрів двигуна.

Монтаж - процес встановлення, складання або розміщення компонентів, деталей або систем на автомобілі. Це може включати в себе різні види робіт, такі як встановлення двигуна, встановлення підвіски, кріплення шин, встановлення системи вихлопу, електронних пристроїв, а також інших частин і компонентів.

Мультиклапан ГБО - система газобалонного обладнання з декількома клапанами, що дає змогу точніше регулювати подачу газу в двигун автомобіля.

Мультифункціональна система регулювання задньої пневматичної підвіски (VHC) - технологія, що дає змогу автомобілю автоматично регулювати рівень і жорсткість задньої підвіски залежно від різних умов руху.

Н

Наварка (або наварні шини) - це тип зимових шин, на протекторі яких є наварні шипи. Наварка призначена для поліпшення зчеплення на льоду і в снігу, забезпечуючи кращу тягу і безпеку в умовах зимової дороги.

Наддув двигуна - процес збільшення тиску повітря, що надходить у циліндри двигуна, для поліпшення згоряння і, як наслідок, збільшення продуктивності двигуна. Це може бути досягнуто з використанням турбіни або компресора.

Наконечник рульовий - частина рульової трапеції, що з'єднується з рульовою тягою та забезпечує передачу керуючих рухів від рульового механізму до коліс.
Напіввісь - елемент трансмісії автомобіля, що з'єднує колесо з трансмісією та дозволяє передавати момент від двигуна до колеса.

Напруга - електричний параметр, вимірюваний у вольтах, що вказує на різницю потенціалу між двома точками в електричному ланцюзі. В автомобільній термінології, напруга часто вимірюється в системі зарядки акумулятора.

Насос охолоджувальної рідини - пристрій, що забезпечує циркуляцію охолоджувальної рідини через двигун і радіатор для регулювання температури та запобігання перегріву.

Недостатня видимість - умова, за якої водій зазнає труднощів у видимості через різні фактори, як-от туман, сніг, дощ або темрява.

Низьковольтна гібридна система - система гібридного автомобіля, що використовує електричний акумулятор із низькою напругою (зазвичай менше 60 вольт) для підтримки роботи двигуна внутрішнього згоряння.

Ніпель - металевий або пластиковий наконечник, зазвичай з різьбленням, призначений для з'єднання з вентилем (наприклад, на шинах) або трубопроводом для подачі або випуску газу, рідини або повітря.

О

Оберти за хвилину (об/хв) - кількість обертів вала двигуна за одну хвилину. Цей вимір використовується для оцінки швидкості обертання двигуна та інших обертових частин.

Об'єм двигуна - це загальний об'єм усіх циліндрів у двигуні, вимірюваний у кубічних сантиметрах (см³) або літрах (л). Зазвичай представлений як результат множення об'єму одного циліндра на їхню загальну кількість.

Обкатка - процес прогрівання і пристосування двигуна та інших систем автомобіля до роботи. Обкатка зазвичай рекомендується проходити для нових автомобілів і включає в себе обережне використання та поступове збільшення навантажень.

Овердрайв - режим трансмісії автомобіля, за якого швидкість обертання вихідного вала трансмісії перевищує швидкість обертання двигуна. Це забезпечує більш економічне використання палива при круїзних швидкостях.

Октанове число - міра стійкості палива до детонації всередині циліндра двигуна. Що вище октанове число палива, то краще воно стійке до самозаймання під дією високого тиску і температури в циліндрі.

Омивач фар - система, призначена для омивання фар автомобіля з використанням рідини, забезпечуючи кращу видимість в умовах поганої погоди або забруднення.

Опора стійки амортизатора - деталь, що встановлюється у верхній частині амортизатора і кріпиться до кузова автомобіля. Вона служить для підтримки амортизатора і передачі навантажень від підвіски до кузова.

П

Передавальне відношення - відношення між швидкістю обертання двох з'єднаних елементів у трансмісії. Воно визначає, у скільки разів один елемент обертається відносно іншого.

Переднатягувачі пасків безпеки - пристрої, призначені для автоматичного підтягування пасків безпеки в разі зіткнення для забезпечення більш ефективного захисту пасажирів.

Передні фари - світлові пристрої на передній частині автомобіля, призначені для освітлення дороги в темний час доби.

Передній міст - елемент підвіски, що з'єднує передні колеса автомобіля і забезпечує підтримку та передачу навантаження.

Передній привід - конфігурація трансмісії, за якої передні колеса відповідають за передачу потужності від двигуна на дорогу.

Передпусковий підігрівач - пристрій, призначений для підігріву мотора або паливної системи перед запуском двигуна.

Підвіска - система, що забезпечує підтримку автомобіля, амортизацію та підтримання рівномірного контакту коліс із дорогою.

Підвісний підшипник - підшипник, встановлений у підвісці автомобіля, що забезпечує рухливість і амортизацію.

Підігрівач дизельного пального - пристрій, що забезпечує підігрів пального перед його подачею в двигун дизеля для полегшення пуску в холодних умовах.

Підшипник - пристрій, що забезпечує обертання або рух однієї частини відносно іншої з мінімальним тертям.

Пікап - тип кузова автомобіля, який має відкритий вантажний відсік на задній частині. Пікапи зазвичай використовуються для перевезення вантажів.

Планетарна передача - тип передачі, що використовує зубчасті колеса, які обертаються навколо загального центрального колеса (шестерні).

Пневматична підвіска - система підвіски, що використовує стиснене повітря для регулювання рівня і жорсткості підвіски.

Пневмоподушка - пристрій, що використовує стиснене повітря для амортизації та підтримки підвіски автомобіля.

Повідець двірника - механізм, який переміщує двірник по склу автомобіля для очищення від опадів.

Повітряний фільтр - це пристрій, призначений для очищення повітря, що надходить у систему впуску внутрішнього згоряння (двигун) автомобіля від пилу, бруду, дрібних частинок та інших забруднень. Він розташований у повітряному корпусі, зазвичай на шляху повітряного потоку перед впускним колектором двигуна.

Повний привід (4WD) - система, за якої всі чотири колеса автомобіля отримують момент від двигуна, забезпечуючи поліпшене зчеплення з дорогою.

Поворотний кулак - частина підвіски, що з'єднує передній міст із колесом і забезпечує його поворот.

Подушка безпеки (airbag) - пристрій, що активується під час зіткнення і наповнюється за лічені частки секунди, щоб запобігти травмам пасажирів.

Позашляхова шина (A/T) - являє собою тип автомобільної шини, спеціально розроблений для використання в умовах бездоріжжя. Ці шини відрізняються особливим протектором, який забезпечує відмінне зчеплення з різноманітними поверхнями, такими як ґрунт, бруд, пісок або каміння. Позашляхові шини також зазвичай мають міцнішу конструкцію, здатну витримувати навантаження під час руху нерівними або складними трасами.

Полярність - напрямок струму в електричному ланцюзі, позначений як позитивний (+) і негативний (-) напрямки.

Поршень - рухома частина в циліндрі двигуна, яка передає енергію від гарячих газів, створених згорянням палива, до колінчастого вала.

Приводний ремінь ГРМ - ремінь, що відповідає за привід механізму газорозподілу в двигуні.

Приладова панель - сукупність приладів і відображень, розташованих на передній панелі автомобіля, призначених для моніторингу роботи різних систем і параметрів.

Причіп - додатковий транспортний засіб, прикріплений до автомобіля для перевезення вантажів або пасажирів.

Прокладка головки блока циліндрів - ущільнювальний пристрій між головкою блока циліндрів і блоком циліндрів двигуна.

Проміжний вал - вал, який передає крутний момент від однієї частини трансмісії до іншої.

Протектор - малюнок, що виступає частина шин автомобіля, який контактує з дорогою, призначений для забезпечення зчеплення з різними типами дорожнього покриття.

Профіль шини - співвідношення висоти бічного обода шини до її ширини, що впливає на характеристики керованості та комфорту.

Пусковий струм АКБ - максимальний струм, який акумуляторна батарея (АКБ) здатна надати під час запуску двигуна.

Р

Радіальна шина - тип шини, в якому корди розташовані радіально відносно центральної лінії шини.

Радіатор - пристрій, призначений для охолодження рідини (зазвичай антифризу) в системі охолодження двигуна.

Ранфлет - тип шини, спроектований для продовження нормальної роботи в разі втрати тиску всередині шини.

Редуктор - пристрій, що зменшує оберти і збільшує крутний момент переданого вала.

Редукційний клапан - пристрій, що регулює тиск палива в паливній системі, зазвичай використовується в системах з паливними насосами високого тиску.

Резонатор повітряного фільтра - елемент повітряної системи, призначений для зниження шуму і створення резонансу для поліпшення повітряного потоку.

Реле - електричний пристрій, що перемикає контакти під впливом електричного сигналу.

Реле паливного насоса (реле бензонасоса) - пристрій, що керує роботою паливного насоса, забезпечуючи його вмикання та вимикання.

Релінг - довга горизонтальна балка або стійка, як правило, на даху автомобіля, призначена для встановлення багажного боксу або інших вантажів.

Ремінь безпеки - пристрій, призначений для утримання водія і пасажирів на своїх місцях у разі зіткнення.

Ремінь ГРМ - ремінь, що відповідає за привід механізму газорозподілу в двигуні.

Реплікари - копії оригінальних колісних дисків, часто використовувані для зміни зовнішнього вигляду автомобіля.

Робочий циліндр зчеплення - пристрій, що створює тиск у гідравлічній системі зчеплення для передачі зусилля на зчеплення.

Родстер - тип кузова автомобіля з відкритим верхом, зазвичай із двома сидіннями та спортивним дизайном.

Розвал коліс - кут нахилу колеса автомобіля відносно вертикалі, що визначає розподіл тиску на контактній поверхні шини.

Розвал-сходження - сукупність розвалу і сходження коліс, що впливає на рівномірність зносу шин і керованість автомобіля.

Роздавальна коробка - пристрій у повнопривідних автомобілях, що дає змогу обирати режим передавання потужності на передні та задні колеса.

Розподільний вал - частина двигуна, що обертається синхронно з колінчастим валом і керує моментом запалювання та подачею палива.

Розподільник запалювання - пристрій, що розподіляє високовольтний струм від котушки запалювання до свічок запалювання в потрібній послідовності.

Розширювальний бачок - ємність, призначена для компенсації змін об'єму охолоджувальної рідини в системі охолодження.

Ролики та напрямні - пристрої, що використовуються в системі газорозподілу для підтримання правильного натягу ременя ГРМ та його спрямування.

Ротор генератора - обертова частина генератора, що створює магнітне поле для генерації електричного струму.

Рульова колонка - елемент рульової системи, що з'єднує рульове колесо з рульовим валом.

Рульова рейка - пристрій у рульовій системі, що перетворює обертальний рух рульового вала в лінійний рух для керування передніми колесами.

Рульова тяга - елемент підвіски, що з'єднує рульову рейку з колесами і бере участь у передаванні керівних впливів на колеса.

Рульовий вал - частина рульової системи, що передає зусилля від рульового колеса до рульової рейки або рульового механізму.

С

Сажовий фільтр - пристрій, призначений для уловлювання та зменшення викидів твердих частинок із вихлопних газів дизельних двигунів.

Сайлентблок - елемент підвіски, призначений для амортизації та поглинання вібрацій між двома з'єднаними частинами.

Сальник - ущільнювальний пристрій, який зазвичай встановлюють для запобігання протіканню оливи, води або інших рідин.

Сальник хвостовика - ущільнювальний пристрій, що встановлюється на задньому кінці вала, щоб запобігти виходу оливи або інших мастильних матеріалів.

Сапун - елемент паливної системи, наприклад, у системі паливного впорскування.

Свічка запалювання - пристрій для створення та ініціювання іскри в камері згоряння для початку процесу запалювання паливоповітряної суміші.

Седан - тип кузова легкового автомобіля з чотирма дверима і зазвичай двома рядами сидінь.

Сигнал екстреного гальмування (EBS) - автоматичне увімкнення аварійних вогнів при різкому гальмуванні для попередження інших водіїв.

Синхронізатор коробки передач - пристрій, що дає змогу плавно перемикати передачі без ривків і зношування.

Система BrakeAssist - технологія, що автоматично збільшує гальмівне зусилля в разі екстреного гальмування.

Система Navi - система навігації, що надає інформацію про маршрут і напрямок руху.

Система аварійного гальмування (BAS) - технологія, що автоматично збільшує гальмівне зусилля при різкому натисканні на педаль гальма.

Система автоматичного дальнього світла (AHB) - технологія, що автоматично вмикає та вимикає дальнє світло залежно від умов дорожнього руху та наявності інших транспортних засобів.

Система адаптивного дальнього світла (AHS) - технологія, що автоматично регулює дальнє світло залежно від умов дорожнього руху та наявності інших транспортних засобів.

Система допомоги під час повороту на бездоріжжі (OTA) - технологія, призначена для поліпшення керованості під час руху складним ґрунтом.

Система допомоги під час руху бездоріжжям - технологія, призначена для поліпшення керованості автомобіля під час руху в умовах бездоріжжя.

Система допомоги під час руху зі схилу (DAC) - технологія, що підтримує стабільність і безпеку під час спуску з крутих схилів.

Система допомоги утримання в смузі під час руху з активованим адаптивним круїз-контролем (LKA) - являє собою систему, яка автоматично вносить корективи в рух автомобіля, утримуючи його в межах смуги руху під час використання круїз-контролю.

Система ефективного старту на схилі (HSA) - технологія, що запобігає відкату автомобіля під час старту на підйомі.

Система оповіщення про наближення автомобілів під час руху заднім ходом (RCTA) - технологія, що попереджає водія про наближення транспортних засобів під час руху назад.

Система повороту задніх коліс (DRS) - технологія, що дозволяє заднім колесам повертатися для поліпшення маневреності автомобіля.

Система попередження з'їзду зі смуги руху (LDA) - це система, створена для попередження від випадкового зсуву транспортного засобу за межі своєї смуги без попереднього використання покажчика повороту.

Система попередження про втому водія (VSW) - технологія, що аналізує поведінку водія та попереджає про можливу втому.

Система попередження про зниження тиску в шинах (TPWS) - технологія, призначена для оповіщення водія про втрату тиску в шинах.

Система попередження про перешкоду попереду (FOW) - технологія, що визначає перешкоди попереду і попереджає водія про можливу аварію.

Система розпізнавання дорожніх знаків (TSR) - технологія, призначена для визначення та відображення дорожніх знаків на панелі приладів.

Система розподілу гальмівних зусиль (EBD) - технологія, що регулює розподіл гальмівних зусиль між передніми та задніми колесами для поліпшення стійкості під час гальмування.

Сідельний тягач - вантажівка без задньої кузовної частини, призначена для зчеплення з напівпричепом.

Сідельно-зчіпний пристрій - механічний пристрій на задній частині вантажного автомобіля, призначений для зчеплення з напівпричепом.

Спойлер - елемент кузова автомобіля, що встановлюється з метою зміни аеродинамічних характеристик, збільшення адгезії до дороги або надання естетичного вигляду.

Стабілізатор поперечної стійкості (антиролл-стабілізатор) - пристрій, що встановлюється на підвісці автомобіля, призначений для зниження крену (нахилу) кузова під час поворотів.

Стартер - електромеханічний пристрій, призначений для запуску внутрішнього згоряння двигуна, обертаючи його до моменту самостійного запуску.

Стоп-сигнал - світловий сигнал на задній частині автомобіля, який вмикається під час гальмування, попереджаючи інших учасників руху про те, що автомобіль знижує свою швидкість або стоїть.

Стоянкове гальмо (ручник) - механізм, призначений для фіксації автомобіля в нерухомому стані, найчастіше застосовується під час стоянки.

Т

Тахометр - прилад в автомобілі, що вимірює кількість обертів колінчастого вала двигуна за хвилину (оберти за хвилину або об/хв). Зазвичай відображається на панелі приладів.

Технологія моніторингу "сліпих" зон (BSM) - це система, розроблена для виявлення присутності інших транспортних засобів у ділянках, недоступних прямому огляду навколо автомобіля, та попередження водія.

Тіптронік (Tiptronic) - це система автоматичної трансмісії в автомобілі, що надає можливість водієві перемикати передачі в режимі напівавтомата, при цьому також зберігається можливість автоматичного перемикання.

Тоноване скло - скло автомобіля, піддане спеціальній обробці для надання йому темного відтінку. Таке скло може забезпечувати захист від сонячного світла і підвищувати конфіденційність у салоні.

Торпеда - частина салону автомобіля, зазвичай розташована перед водійським сидінням, призначена для зберігання різних предметів, документів та інших дрібних речей.

Торсіонна підвіска - тип підвіски, що використовує торсіонні пружини для амортизації та підтримки рівня автомобіля. Торсіонні пружини зазвичай розташовуються вздовж кузова.

Трамблер - пристрій усередині двигуна внутрішнього згоряння, що забезпечує правильну послідовність запалювання в кожному з циліндрів.

Трансмісія - система передачі механічної енергії від двигуна до коліс автомобіля. Включає в себе механізми перемикання передач, диференціали та інші компоненти.

Трос зчеплення - механічний елемент, що з'єднує педаль зчеплення з механізмом зчеплення, передаючи зусилля на відпускання або натискання зчеплення.

Турбонаддув - система збільшення ефективності двигуна за допомогою турбокомпресора, який подає додаткове повітря в циліндри для збільшення потужності.

Тяга - елемент підвіски або управління, призначений для передавання зусилля між різними частинами автомобіля, наприклад, між рульовою колонкою та керуючими механізмами.

Ф

Фаркоп - пристрій, що встановлюється на задню частину автомобіля, призначений для під'єднання причепа або іншого транспортного засобу. Фаркоп використовується для тяги або перевезення вантажів.

Фланець - плоский або округлий елемент, часто з отворами для кріплення, який використовується для з'єднання різних частин автомобільних систем, наприклад, системи вихлопу або системи охолодження.

Форсунка омивача - пристрій, що розпилює омивальну рідину на лобове скло автомобіля для очищення від забруднень.

Форсунки - пристрої, що використовуються для розпилення палива в циліндрах двигуна внутрішнього згоряння. Форсунки забезпечують точне дозування палива для суміші з повітрям перед запалюванням.

Фрикційний диск - частина зчеплення в трансмісії автомобіля, призначена для з'єднання і роз'єднання двигуна і трансмісії. Фрикційний диск зазвичай містить матеріал зчеплення, який забезпечує тертя для передачі моменту сили.

Х

Хетчбек - тип кузова автомобіля, зазвичай із п'ятьма дверцятами (включно із задніми дверима, що є задньою кришкою багажника), що надає доступ до багажного відсіку із салону.

Ц

Цапфа - вузол підвіски, в який вставляється вал колеса, забезпечуючи його обертання.

Центральний замок - система блокування, що дає змогу одночасно замикати або відмикати всі двері автомобіля з використанням одного замка.

Циліндрова потужність - потужність, виражена на один циліндр двигуна внутрішнього згоряння. Зазвичай обчислюється як загальна потужність двигуна поділена на кількість його циліндрів.

Ч

Чотиритактний двигун - тип двигуна внутрішнього згоряння, що завершує цикл роботи за чотири такти: всмоктування, стиснення, робота і випуск.

Ш

Шарнір - пристрій, що дозволяє обертатися або рухатися навколо осі, забезпечуючи з'єднання між двома частинами.

Шасі - загальна конструкція або каркас автомобіля, включаючи раму, підвіску та інші структурні елементи.

Шатун - частина механізму двигуна, що з'єднує поршень із колінчастим валом.

Шестерня - зубчасте колесо із зубцями, які взаємодіють з іншою шестернею для передачі руху.

Шиммі - небажані вібрації або коливання передніх коліс автомобіля під час руху.

Шина - гумовий ободок, що встановлюється на колесо автомобіля для забезпечення зчеплення з дорогою.

Штифт - металевий або пластиковий елемент, що використовується для з'єднання або фіксації інших деталей.

Шток - циліндрична або стрижнева частина, зазвичай використовувана в гідравлічних або пневматичних системах, наприклад, у газових амортизаторах.

Штуцер - роз'єм або трубчастий елемент, призначений для під'єднання трубопроводів, шлангів або інших компонентів у системах автомобіля.

Ю

Юз - також відомий як занос, являє собою явище, за якого колеса транспортного засобу зупиняються обертатися, незважаючи на продовження його руху. Це часто відбувається в ситуаціях різкого гальмування, особливо на дорогах з високим рівнем вологості або слизькості. У разі гальмування на гладкій дорозі з увімкненою передачею можливе блокування задніх, неведучих і не навантажених коліс, що надалі призводить до заносу автомобіля.

Я

Якір стартера - частина стартера, що обертається, яка приводить у рух двигун автомобіля під час запуску.
Хочу Знижку